woensdag 3 maart 2010

Dora drachtig

Gisteren ben ik met Dora naar de dierenarts gegaan voor een echo. Helaas kan dat niet meer bij ons eigen dierenarts, daarom reden we naar Noordwijkerhout. Dora vond het wel leuk binnen met al die dierenluchtjes. Er zaten twee heel kleine hondjes in de wachtkamer. Dat vond ze ook heel interessant. Het leuke was er direct af toen zij op haar rug moest liggen in de houtgreep. Haar achterpoten werden door de dierenarts vast gehouden en de voorpoten en haar hoofd door mij. Vervolgens werd haar buik kaalgeschoren en nadat er gel op haar buik was gesmeerd, was er verder weinig aandacht voor haar, maar des te meer voor het beeld.
De dierenarts vraagt kort waarom ik deze echo wil. Ik leg uit dat ik het onzeker is of ze echt gedekt is. Dora is een veelvraat en heeft altijd trek. Dus krijgt ze altijd minder dan zij lust. Als ze echt al een maand drachtig is, mag ze langzamerhand iets meer te eten hebben. En eerlijk is eerlijk, ik ben ook gewoon nieuwsgierig. A; snel zien we de eerste pup en daarna nog 5. Dus het is raar maar waar Dora krijgt minimaal 6 pups. Alle hartjes kloppen en wij wachten nog 5 weken vol verwachting. We krijgen paaspuppies. Dora is op eerste paasdag uitgerekend. Spannend hoor.
Het is net echt met de echo. Aan het einde krijg ik de plaatjes toegestuurd, dit doet me erg denken aan een zgn. pretecho, alleen zie ik nu puppies.




Geen opmerkingen: