zondag 20 maart 2011

Greta is zich aan het voorbereiden

Vannacht hebben greta en ik niet veel geslapen. Elke keer was ze aan het graven op de tegels, weinig succes dus. even later was ze aan het janken. Elke keer hielp een aai van mij. Halverwege de nacht wilde ze plassen en begon buiten heel veel te graven. Dat is nog het instinct, het maken van een hol. Ze wilde niet naar binnen, maar om 5 uur 's nachts wil ik niet buiten blijven. Dus moest ze weer mee. Toen bleef het even rustig en heb ik een uiltje geknapt. Om 7 ur begon het weer en toen zijn we maar gaan ontbijten. Greta wil sinds gisteren niets eten, alleen wel lekkere hapjes als kaas, karnemelk, ei en een boterham met leverworst. De andere honden zijn ook onrustig, horen 's nachts geluid en slaan aan.

's Ochtends zijn de andere twee honden naar buiten en ligt Greta te hijgen terwijl haar buik wild op en naar gaat. Soms zijn de pups dan goed te voelen, even later is de buik heel hard. Halverwege de ochtend wil ze ook we

er even naar buiten en maar graven. Tijdens de middag wordt ze wat rustiger en gaan we buiten zitten, maar tegen zessen begint ze weer en nu nog steeds. Ze ligt onder de tafel en houdt vandaaruit ons in de gaten. Net als de vorige keer wi ze van de werpkist niets weten. Ze slaapt er nu naast, maar wil er niet in. Als de eerste pup er is, leggen we die erin en dan zal ze net als de vorige keer de plek accepteren. Ik verwacht dat haar gekozen werpplek nu onder de eettafel zal zijn.

Hopelijk zet het vandaag door.

Geen opmerkingen: