dinsdag 26 april 2011

We slapen minder en spelen langer

Van verschillende kanten hoor ik dat de filmpjes erg op prijs gesteld worden. De nieuwe eigenaren krijgen zo de kans hun toekomstige huisgenoot goed te leren kennen. Volgende week ben ik een week vrij en zal ik dagelijks een filmpje plaatsen. Deze week zal dat zo vaak mogelijk gebeuren.

Volgende week gaat er veel gebeuren voor de pups. Maandag hebben we een afspraak bij de dierenarts. De pups worden krijgen hun inenting en hun medische keuring en daarna kunnen ze ook op plaatsen waar andere honden komen, vrij rondlopen. Woensdag komt de chipper en worden de pups gekoppeld aan hun stamboom naam. Verder gaan we veel wandelen en kennismaken met vreemde zaken.

Zoon bijvoorbeeld is over het algemeen een rustig hondje, 's avonds komt hij echter tot leven en loopt dan te hollen. Hij is erg gecharmeerd van mijn tenen en bijt er graag in. Hij is de lichtste en moet dus slim zijn om ook het leukste speelgoed te bemachtigen, dus is hij heel snel en grist het weg. Als een andere pup er weer aankomt, laat hij het vrij snel vallen. Doutsen doet dat beslist niet. Als zij speelgoed heeft, dan deelt ze dat niet graag. Doutsen en Douwe gaan graag hun eigen gang, maar als ze weer uitrusten liggen ze graag bij elkaar. Doutsen en Douwe zijn allebei heel aanwezig, maar zijn niet zo druk. Bets is de druktemaker van het nest. Ze is vrolijk en loopt het liefste de hele dag achter mij aan. Douwe is het baasje. Hij hoeft zich niet zo druk te maken als Bets. Als hij even gromt, luisteren de andere pups. Soms krijgt hij wel op zijn kop van zijn moeder. Dan gaat hij te ver.

Filmen gaat steeds moeilijker. De pups komen direct naar mij toe als ik op de grond zit. Vooral Zoon en Bets vinden dat een heel aantrekkelijke plek. Zoon nestelt zich dan direct op mijn schoot en sabbelt op mijn kleding. Bets schiet over mijn schoot heen en weer, bijt waar ze kan en gaat uiteindelijk ook liggen.

Geen opmerkingen: