zondag 27 februari 2011

Zondagochtend

Zondagochtend is voor de honden een hoogtepunt. Dan komen mijn moeder en vader op visite en die brengt een soort hondenknakworst mee. Alle opvoeding zijn ze vergeten en als we niet op passen lopen zij haar omver. Niemand krijgt zo'n onthaal als zij om zondag. Zelfs ik niet als ze een ochtend alleen zijn geweest.

De honden weten dat het zondag is als Sjaak weggaat met zijn schaatsen samen met een nichtje en ik met hen achter blijf. Normaal gesproken lopen ze na het ontbijt ver het weiland in. Echter niet op zondag, dan blijven ze bij het hek. Als de Renault het terrein op komt, worden mijn ouders onthaald door een vreugdegezang. Als de auto geparkeerd is, lopen de honden mijn moeder bijna omver. De honden gaan dan mee naar binnen en moeten op hun plaats. Lijdzaam liggen ze te wachten tot de koffie op is en het lekkers. Als Sjaak weer terug is, weten ze nu gaat het gebeuren. Vooral Silke is dan heel snel en wil direct naar mijn moeder. Enfin als iedereen zit, is het eindelijk zover en komt de worst.

Geen opmerkingen: