maandag 24 mei 2010

Met de waterhonden naar het meer

Gisteren ben ik met 7 waterhonden en Bart naar het meer gegaan. Dat was geen succes.  De band van de hondenkar is lek en alle hondjes moesten met ons meelopen. Dat lukte niet echt. Dora vloog uit de auto regelrecht richting meer. De kleine hondjes schrokken van de drukte op het hondenstrand en Dora was niet meer te houden. Ze pakte alle ballen van de andere honden af, omdat ze snel zwemt was ze elke keer sneller. Dat bezorgde me lelijke blikken van andere eigenaren. Ik kon Dora echter niet in de gaten houden, omdat ik 3 pups had die bang waren. Daarnaast was het voor Silke ook de eerste keer dit jaar en ook zij had wat extra begeleiding nodig. Na 10 minuten zijn we dus maar weer weg gegaan. Ik heb geen enkel stukje kunnen filmen, omdat ik zo bezig was met de honden.

Vandaag hebben we ons lesje geleerd. Vanochtend zijn we met 4 pups en Silke naar het meer gegaan en dat gaat veel beter. Silke is veel rustiger en wij kunnen alle aandacht besteden aan de pups. Voor Cis Mike hoeft die drukte niet zo. Hij heeft een mevrouw opgezocht waar hij bij ging liggen. Hij wil niet mee naar het water, niet naar de andere honden. Hij bekijkt de hele wereld bij die mevrouw op schoot. Cato en Christien Fleur lopen nieuwsgierig naar iedereen toe en vinden ook het water wel aardig. Cas Ids vindt het water heel interessant. Hij gaat helemaal tot aan zijn nek in het water. Zo zijn alle hondjes verschillend.




Vanmiddag zijn de grote honden aan de beurt. Dora vliegt meteen weer naar het water. Nu heb ik echter mijn handen vrij voor haar. Nog steeds haalt ze alle ballen en laat de ballen net voor het strand in het water liggen. Er is nu echter een labrador die het laatste stuk de ballen ophaalt. Dat is nog eens samenwerking.
Silke wordt steeds vrijer en gaat het leuk vinden. Voor Greta hoeft al dat water niet, maar al die mensen en honden bij elkaar vindt ze wel gezellig.


Thuis gekomen willen de pups weer aandacht en dollen ze op het gras.

Geen opmerkingen: